VolvoCupen accelererar med ny huvudsponsor

VolvoCupen accelererar med ny huvudsponsor

VolvoCupen – tidigare VOC Racing – som tävlar i SSK:s regi, fortsätter sin satsning mot att bli störst i Sverige och har gjort klart med en långsiktig klassponsor. Bil- och verkstadskedjan Autoexperten har tecknat ett treårsavtal som bygger på mycket engagemang från båda parter.

– Vi har samarbetat en tid med Autoexperten och nu har vi tagit ytterligare ett gemensamt steg mot målet. Vi har en bra handlingsplan och har tecknat ett avtal för de kommande tre åren, säger Mats Gille, ansvarig för sponsorrelationer i VolvoCupföreningen. Våra ambitioner för klassen är verkligen höga och det känns otroligt stimulerande att samarbeta med ett företag med så starkt varumärke och engagemang.

VolvoCupen har fostrat många förare och är en bra breddklass. Man får köra från 16 års ålder och klassen mönstrar såväl unga grabbar och tjejer som mer erfarna förare. Dessutom fokuserar man på att hålla kostnader realistiska, vilket gör klassen attraktiv för många. Kanske är det framtida Mattias Ekström (DTM-stjärna) eller Marcus Eriksson (Formel 1 2014) som tävlar i klassen 2014.

– Vi gillar klassens stora ambitioner, ungdomliga iver och tillgänglighet säger Ted Öqvist, VD på Autoexperten. De här förarna och deras team har stora likheter med vår kedja och våra kunder. De är bilägare som vill ha en stor upplevelse och små bekymmer till en vettig kostnad.

VolvoCupen samlade förra året ett tjugotal förare i olika åldrar. Tävlingarna kördes på de bästa banorna Sverige erbjuder som t. ex. Kinnekulle Ring, Gelleråsen Motorstadion, Falkenberg Raceway och Mantorp Park. Säsongen 2013 avgjordes först på mållinjen i finalen.

Premiären 2014 sker på Gelleråsens Motorbana i Karlskoga den 2-3 maj. Se hela tävlingsschemat och mer information på www.volvocupen.se eller www.facebook/volvocupen