SSKs utveckling

Högt och lågt ...

SSKs utveckling

Inläggav forumAdmin » 18 jul 2012, 08:10

Med anledning av ordförandens uppmaning att diskutera SSKs framtida utveckling skapar vi denna diskussionstråd.
Med förhoppning om konstruktiva diskussioner ...
forumAdmin
Site Admin

Re: SSKs utveckling

Inläggav Ingvar » 28 jul 2012, 09:34

Bra Laban, Sverige är ett demokratiskt land till skillnad där jag bor i sydöstra Asien.
Åsikter från fjärran östern.
Som idag ålderstigen SSK-are är jag stolt över att ha varit med sedan starten av SSK-serien och att den, trots ett par långfingrade ordföranden under åren, har överlevt.
Skulle nog tro att konceptet med klubbracing passar en lagom stor del av den svenska befolkningen för att den skall fortsätta att finnas till under en ganska lång framtid. Klart att Serien behöver uppgraderas ibland. Som jag ser det så bör samarbetet med RHK utökas, där finns samma typ av människor. Att man trivs tillsammans är en av de viktigaste förutsättningarna till att lyckas här i livet. Det gäller det mesta, som arbete, förhållanden etc.
Att testa andra idrotter tillsammans med bilracing är ett tämligen oprövat koncept som bör diskuteras, t.ex. cykel eller rullskridskor??
Det sista förslaget som jag har är att bygga om Kinnekulle så att den går att köra både motsols och medsols på, dyrt? men fan så kul :D . Testa och kör den baklänges en gång så får du se om du inte håller med.
Hälsningar från ett varmt land.
Ingvar

Inläggav M&M » 31 jul 2012, 11:41

Alla som frågar vad man kör för något har aldrig hört talas om ssk. Kan man inte
skriva klassvis om förare och deras bilar och sen maila ut till andra motorklubbar.
Finns säkert många som kör annat som skulle vara intresserade. Ssk har ju klasser
för stora och små plånböcker och trimmade och otrimmade bilar.
En fördel bla är att man får köra mycket om man jämför med en del andra grenar
inom motorsporten.
Skriv personliga inbjudningar till klubbar. Kostar inget, mer än tid :)
M&M

Inläggav Esther » 26 aug 2012, 10:21

Kan bara hålla med föregående skrivare (M&M) att många inte vet vad SSK är eller står för. Ett stort steg framåt vore nog att försöka skriva ihop någon gemensam information om klasser och deltagare samt att försöka sprida detta utanför SSK-sfären. Man måste försöka nå ut mer till gemene man och inte bara de inbitna entusiasterna (de vet ju redan att SSK finns). Detta är säkerligen ett problem som ni redan är väl medvetna om men hur jobbas det med att försöka lösa detta? Finns det ingen förarförening som kan jobba med detta (finns kanske redan)? Jag som intresserad av att börja köra klass två hos er ser ju gärna att man kan nå ut mer än vad det verkar som att man gör idag, främst för sponsorernas skull (lättare att attrahera dem då). Tror och hoppas på att detta kan lösa sig så att serien än en gång kan växa och bli vad den en gång varit.
Esther

Inläggav berne » 20 dec 2012, 18:00

Ingvar skrev:Bra Laban, Sverige är ett demokratiskt land till skillnad där jag bor i sydöstra Asien.
Åsikter från fjärran östern.
Som idag ålderstigen SSK-are är jag stolt över att ha varit med sedan starten av SSK-serien och att den, trots ett par långfingrade ordföranden under åren, har överlevt.
Skulle nog tro att konceptet med klubbracing passar en lagom stor del av den svenska befolkningen för att den skall fortsätta att finnas till under en ganska lång framtid. Klart att Serien behöver uppgraderas ibland. Som jag ser det så bör samarbetet med RHK utökas, där finns samma typ av människor. Att man trivs tillsammans är en av de viktigaste förutsättningarna till att lyckas här i livet. Det gäller det mesta, som arbete, förhållanden etc.
Att testa andra idrotter tillsammans med bilracing är ett tämligen oprövat koncept som bör diskuteras, t.ex. cykel eller rullskridskor??
Det sista förslaget som jag har är att bygga om Kinnekulle så att den går att köra både motsols och medsols på, dyrt? men fan så kul :D . Testa och kör den baklänges en gång så får du se om du inte håller med.
Hälsningar från ett varmt land.

Du borde väl veta hur det är att köra Kinnekulle motsols när du nästan skrämde livet ur Bosse P och det är inte det lättaste.
God Jul och Gott Nytt År till alla jag känner helsningar Lasse-B
berne

Inläggav Pokosta » 12 dec 2014, 23:18

Det har inte skrivits här på ett tag vilket kanske beror på att alla är nöjda, eller? Visst kan vi alltid bli bättre och där måste alla bidra, både arrangör och utövare. Att vi är lite osynliga som andra påpekat och liksom några av världens största dryckestillverkare jobbar efter ( syns man inte så finns man inte) så är marknadsföring en viktig del. Som motorsport i stort måste vi visa att vi finns. Hur det skall göras överlåter jag till experterna. Vad gäller racedagarna har jag dock förslag att utföra dessa med prisutdelning direkt efter varje final och framför publiken ex på ett lastbilsflak. Trotts allt är ju dessa våra ambassadörer i vardagen. Ser fram emot alla sköna racedagar till sommaren!
Pokosta

Återgå till Diskutera