SSK KLASS 2

Högt och lågt ...

SSK KLASS 2

Inläggav Strimma » 04 nov 2012, 19:48

Hej på er alla!
Några funderingar från Strimma ; ja vad händer i garaget Vadstena. Efter förra året med skruvande varje minut och lite till, sedan premier med nybygget på hösten som slutade med ett större motorras.
Ja, då var inte motivationen på topp till i år, men efter sommaren och koll på några tävlingar så har det börjat hända saker i garaget med en ny motor.

Men! det är inte bara motivtionen, man undrar vad som händer med SSK, finns det någon vision för framtiden, målsättning, handlingsplan för deltagarantalet, många synpunkter på marknadsföring, vad händer där!! vad händer med framtidsgruppen som det stod om i tidningen, osv osv.

För egen del så är målsättningen helt klart att åka nästa år, jag tror att det skulle vara bra ifall fler åkare kunde skriva några rader om 2013 års planer.
Jag tror att det kan höja motivationen hos fler som har bilar som står.

Det skulle också vara intressant om det är många aktiva som marknadsför SSK, bil klasser på olika aktiviteter som rallytävlingar, folkrace, kart, sommarfestivaler mm,mm. Det kan vara så att det redan är så, men då skulle det vara någon som kunde skriva om det på hem sidan och inspirera andra att göra detsamma, åter igen, marknadsföring!
Jag tror att dom aktiva kan hjälpa till på många olika sätt att marknadsföra, man det skulle vara bra med en central motor i SSK.

Ett stort plus var att tävlingskalendern kom ut redan nu, med final på Mantorp, mycket bra tycker jag som bor 3 mil bort från Mantorp.
Jag hoppas ni åkare i klass 2 kan skriva några rader om funderingarna om 2013, även ni andra, jag tror det skulle höja graderna lite i höst och vintermörkret .

MVH Anders "Strimma Svensson 070-5278034
Strimma

Re: SSK KLASS 2

Inläggav lillebjörn » 04 nov 2012, 23:44

hejsan Anders, självklart att ja ska åka nästa år länktar redan, nu när ja fått nya motorn att funka hade lite vibbrationsproblen i finalen men felet är hittat å snart avhjälpt :P
ses till våren :D
lillebjörn

Inläggav F D Renaultkjelle » 05 nov 2012, 19:08

Hej anders oBjörn . Ni är nog dom enda som kollar hemsidan . för övrigt tror jag att den är DÖD.
mvh gnällkjelle så fick jag heta.
F D Renaultkjelle

Inläggav PFR » 06 nov 2012, 16:55

F D Renaultkjelle skrev:Hej anders oBjörn . Ni är nog dom enda som kollar hemsidan . för övrigt tror jag att den är DÖD.
mvh gnällkjelle så fick jag heta.

Nu är du lite negativ Kjelle! de är minst 4 som varit inne. ;)

mvh Peter
PFR

Inläggav renaultkjelle » 06 nov 2012, 17:41

Hej peter. du har helt rätt. nu är det fyra som tittat in "det senaste året"
men vart är alla andra ,nån måste väl ha lite fräscha ideer om hur klubben o klasserna
ska förnyas,tänker då främst på kl 2 som är kul men väldigt tunn.
det kan väl knappast gå att driva klassen vidare med tre startande.
renaultkjelle

Inläggav Lars K-son » 06 nov 2012, 20:45

Hoppas verkligen klassen får ett uppsving och kan leva vidare.
För min del som köpte kjelles Renault, så har de blivit dåligt med åka tack vare motorras och lite nybörjarmissar, men bilen står klar inför nästa säsong men bygget av en helt ny och betydligt vassare motor har inletts med annat än orginal-vevstakar, och kanske lite Bergström magi ;)
Lars K-son

Inläggav f d renaultåkare » 06 nov 2012, 21:36

hej lasse. tråkigt att börja med motorras,men så kan den här sporten vara.
lycka till med motorbygget,men anlita nån som kan.till ex ultra motor
kanske dyrt ,men det lönar sig i längden.
hoppas du kan visa att bilen inte är så dålig nu det är en annan pilot
f d renaultåkare

Inläggav lillebjörn » 06 nov 2012, 23:13

kul att lasse ä på gång till sommaren, å peter du har varit saknad i sommras hoppas vi ses till sässongen nu när ja oxå ä mä i 16v klubben ;)
lillebjörn

Inläggav Malin HJ » 07 nov 2012, 00:06

Här kommer tjejen och gör inlägg med ;)
Klart att vi laddar för nästa år :D
Vi vet väl inte vad som kommer att hända med klasserna än?

Malin
Malin HJ

Inläggav f d renaultåkare » 07 nov 2012, 09:16

bra lars att du kommer till sommarn för malin älskar att ligga BAKOM en blå renå
f d renaultåkare

Nästa

Återgå till Diskutera