NY medlem och äntligen kunnat logga in!

Högt och lågt ...

NY medlem och äntligen kunnat logga in!

Inläggav Fredrik.B » 28 mar 2013, 09:45

Hejsan!

Äntligen hittade jag ordförandes smeknamn!

Fredrik Boman heter jag 24år gammal studierar till byggnadsingenjör och tar examen till sommaren. Har alltid haft ett enormt intresse för bilar och med ett antal gatueggade bilar tog jag steget till att köpa en fullfjädrad rejsing bil! Och ångra det inte en sekund! trots att inte det har blivit mycket ban tid.
För 2 års sedan köpte jag en fd camaro cup bil med tanken på att börja tävla i ssk men plugget kom i mellan så fick skjuta upp rejsingen.
Dock har jag kört ett antal gånger på olika trackdays med bilen och längtar till att få ett jobb så man kan vara på banan ännu mer. :D

Kommer inte att ha ekonomi att börja köra någon tävling i år men har tänkt att komma och köra på ssk test helg.) Där av har jag en del frågor.

Är det krav på HANS skydd även på testkörningen?

Ny bes av vagns boken är det krav för test helgen? (har kört på testdagar som har hållits av SPVM då har det inte varit krav)

Något annat som man bör tänka på, som inte är vanliga krav om man jämför med trackdays?

Finns det tillfälle att få ha med en passagerare med i bilen under testhelgen?

Ser fram i mot att komma och köra på Kinnekulle Ring:) och träffar nytt folk :)

MVh Fredrik Boman
Fredrik.B

Re: NY medlem och äntligen kunnat logga in!

Inläggav forumAdmin » 03 apr 2013, 13:30

Hej Fredrik,

... och välkommen till SSK-serien.
Ursäkta att svaret dröjde men här kommer lite upplysningar i alla fall.

Vi tolkar SBF's krav för HANS som att det gäller för tävlingar så det är inte ett krav på träning. Detta kan naturligtvis komma att ändras senare om SBF väljer att förtydliga sina regler.

Nybesiktning av vagnsboken är ej nödvändigt, MEN bilen skall klara av en vagnboksbesiktning.

Lite övriga kommentarer: Racinglicens krävs för att få köra på testhelgen och fullständig säkerhetsutrustning med undantaget för HANS.
Det är inte troligt att du får ha med passagerare i bilen. Du kan alltid fråga träningsledaren men räkna inte med att få ja. På vårt Mekrace på hösten så går det bra att ha passagerare med i bilen.

Om du har fler frågor är det antagligen enklare att skicka dom till info@sskracing.com

Än en gång, varmt välkommen till SSK-serien.

Magnus Hasselström
forumAdmin
Site Admin

Re: NY medlem och äntligen kunnat logga in!

Inläggav Fredrik.B » 05 apr 2013, 12:17

Hej!

Tack så mycket för svaren Magnus!
Nu återstår det bara att få ordning på bilen och att snön försvinner så kanske vi ses på Kinnekulle!
Mvh Fredrik
Fredrik.B

Återgå till Diskutera