SSK:s årsmöte på Kinnekulle

Årsmötet i Stockholms Sportvagnsklubb hölls på Kinnekulle ring den 2019-03-30 där klubbens ordförande Magnus Hasselström från Sollentuna valdes till mötesordförande. Magnus gick igenom verksamhetsåret 2018 och hur klubben kommer fortsätta jobba under 2019 för att även i fortsättningen tillhöra en av landets främsta arrangörer inom racing.

Flera besökte årsmötet på Kinnekulle ring där klubben ordförande berättade om klubbens verksamhet under 2018 där rekryteringen av nya utövare och funktionärer fortsatte precis som tidigare år i klubbens historia. Man gick igenom alla SSK:s arrangemang under 2018 och att arbete också varit inriktat på att göra det mer kostnadseffektivt för den enskilde utövaren att bedriva sin hobby. Man jobbade även med att utveckla Kinnekulle ring till en modern racingarena genom att genomföra flera arbetshelger, där klubbens funktionärer lägger ner ett strålande och ambitiöst arbete. Detta förenat med de senaste bestämmelserna för nationell racing inom SBF, Svenska Bilsportförbundet. Banan har nu en gällande licens till mitten av nästa verksamhetsår.

Detta och mycket mer kommer styrelsen – med Magnus Hasselström vid rodret att fortsätta jobba med under verksamhetsåret 2019 och det som bildar grunden för SSK:s värden, nämligen att tillhandahålla “Glad racing” för minsta möjliga kostnad.

Styrelsen i SSK 2019. Från vänster: Per Oscarsson (ny, ledamot), Monki Eklund (Kassör), Eric Emanuelsson (sekreterare), Magnus Hasselström (ordförande), Thomas Nilsson (ledamot), Anders Dahlgren (vice ordförande. Tobias Eriksson (ledamot), saknas på bilden.
Styrelsen i SSK 2019. Från vänster: Per Oscarsson (ny, ledamot), Monki Eklund (Kassör), Eric Emanuelsson (sekreterare), Magnus Hasselström (ordförande), Thomas Nilsson (ledamot), Anders Dahlgren (vice ordförande). Tobias Eriksson (ledamot) saknas på bilden.

Årsmötet på Kinnekulle ring var välbesökt, mycket tack vare den funktionärsutbildning som Börje Blomén höll i under helgen. Detta för att SSK:s aktiva funktionärer ska få tillgodo se sig nya kunskaper, uppgradera sin funktionärslicens och färska upp minnes inför säsongen 2019.

Välbesökt årsmöte på Kinnekulle.

Efter Inger Petterssons bortgång har SSK nu tagit hand om allt material som fanns kvar i Ingers och Bosses bostad i Stockholm. Många av dessa nostalgi minnen finns att beskåda på Kinnekulle ring under året, där flera välkända racingprofiler finns bland samlingen. Nedan ser ni två av tavlorna från samlingen.

Tavla från Team Valvoline 1996. Anders och Mikael Dahlgren.
Tavla/målning från Team Valvoline 1996. Anders och Mikael Dahlgren.

En väggklocka med bild av Ronnie Pettersson.

Styrelsen tacka för förtroendet och ser fram emot säsongen 2019!